غدير در بيان علامه جوادي
با حضرت علامہ، تا غدیر: جریان #غدیر سرفصل «لقد وَصَّلنا لهمُ القول» است از یک سو «و أرسَلنا رُسُلَنا تَتری» است از سوی دیگر. این ها سخنگویان #وحیاند. جریان غدیر اختصاصی به حضرت #علی_بن_ابیطالب (ع) ندارد بلکه روز #ولایت است. اینکه #مستحب است در این روز… بیشتر »
نظر دهید »
غدير در بيان علامه جوادي
با حضرت علامہ، تا غدیر: “اليوم يئس الّذين كفروا من دينكم فلا تخشوهم و اخشون اليوم أكملت لكم دينكم و أتممت عليكم نعمتى و رضيت لكم الإسلام ديناً.” امروز #كافران از [كارشكنى در] دين شما نوميد شدند؛ پس از ايشان مترسيد و از من بترسيد. امروز #دين… بیشتر »
غدير در كلام علامه جوادي
با حضرت علامہ، تا غدیر: خداى سبحان در سوره #مائده به رسول اكرم، صلّىاللَّه عليه و آله، مىفرمايد: “يا أيّها الرسول بلّغ ما أنزل اليك من ربّك و إن لم تفعل فما بلّغت رسالته و اللّه يعصمك من النّاس” گرچه پيامبر داراى مقام #نبوت نيز هست، ليكن… بیشتر »
غدير در بيان علامه جوادي
با حضرت علامہ، تا غدیر: درباره #رسالت و #امامت نيز در قرآن كريم تنها درباره جريان #غديرخم و #ولايت امير مؤمنان، عليه السلام، تعبير منحصر به فرد “اتمام نعمت” آمده است: ” اليوم أكملت لكم دينكم و أتممت عليكم نعمتى". سخن از “انعمت… بیشتر »
غدير
با حضرت علامہ، تا غدیر: نعمتهاى معنوى مراتب و درجاتى دارد و در ميان آنها برترين #نعمت، #رسالت و #امامت است. از اين رو در قرآن كريم از هر دو نعمت به “منت” (نعمت سنگين و توان فرسايى كه حمل و هضم آن دشوار باشد، نه منت زبانى) تعبير مىكند؛… بیشتر »
ابدال
«ابدال» جمع «بَدَل» يا «بَدِيل»، عده اي معلوم از صالحان و خاصان خدا [هستند] كه گويند: هيچ گاه زمين از آنان خالي نباشد و جهان بديشان برپاست. آن گاه كه يكي از آنان بميرد، خداي تعالي ديگري را به جاي او برانگيزد تا آن شمار - كه به قولي هفت و به قولي هفتاد… بیشتر »
امام زمان بهار دلها
يهدي الله لنوره من يشاء خداوند هر كه را بخواهد، به نورش هدايت ميكند. روزي جابر بن عبدالله انصاري وارد مسجد كوفه شد. وقتي به درون مسجد رسيد ديد حضرت علي بن ابي طالب عليه السلام نشسته و با انگشت مباركش - روي زمين - چيزي مينويسد و تبسمي بر لب دارد. جابر… بیشتر »
ر اه تمسك حقيقي به ولايت اميرالمؤمنين عليه السلام
اگر ما هم بخواهيم حقيقتاً از متمسكين به ولايت اميرالمؤمنين باشيم، بايد خودمان و محيط زندگي مان را به عدل نزديك كنيم. بزرگ ترين نمونه اين است كه هرچه بتوانيم، استقرار عدل كنيم. چون دامنه عدالت نامحدود است. هرچه بتواپنيم عدل را در جامعه بيشتر مستقر… بیشتر »